la relation entre dieu et homme à travers les contemplations de hugo et jocelyn de lamartine

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان
  • نویسنده سمانه تابش
  • استاد راهنما مژگان مهدوی زاده
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز هم نتوانسته رضایت بشریت را جلب کند. انسانی که در جستجوی چیزی از جنس دیگر، در واقع به دنبال جاودانگی است و با الهام از فطرت خویش، همواره تشنه ی اتصال به منبعی ابدی است. او می نگارد و سخن می راند و سخن منجر به عمل خواهد شد. بنابر این نویسنده عامل تحول می گردد؛ تحولی آن چنان عظیم که هیچ کس قادر به نادیده گرفتن دنیای اطراف خود نباشد. انسان قرن نوزدهم در جامعه ی نوپای پس از انقلاب، به موجودی سرگشته تبدیل شده که بار دیگر به ادبیات روی می آورد. مسیحیت به شدت مورد انتقاد نویسندگان قرن هجدهم قرار گرفته بود در حالی که رمانتیسم، مکتبی مذهبی است که ایمان و رابطه ی انسان با آفریننده ی خویش را به خوبی به تصویر می کشد. در این میان آثار ادبی پا به عرصه وجود می نهند که غالباً نمایاننده ی انسانی خسته از آشفتگی های اجتماعی هستند. موجودی که خود را با نگارش عواطف و مشاهده ی نشانه های پروردگار در آینه ی مخلوقاتش تسکین می دهد. پروردگار سرّ هستی است؛ انسان می تواند او را در پس نشانه های بیکرانش حاضر بیابد و به معبود خویش بپیوندد. سال های 1815 تا 1830 مقارن با ظهور شعرای رمانتیک جوانی چون هوگو و لامارتین است که شعر را به شیوه ای نوین به مخاطب عرضه می دارند. نظم، به گونه ای رمزآلود انسان را قادر می سازد تا با ایده های متعالی و خدایی همراه گردد و با آنچه برایش نامرئی و ناملموس است، ارتباط برقرار سازد. در این تحقیق به مطالعه ی چگونگی رابطه ی میان خالق و مخلوق در دو کتاب ژوسلن، اثر آلفونس دولامارتین و تأملات سروده ی ویکتور هوگو، دو شاعر همعصر در قرن نوزدهم، خواهیم پرداخت. آنچه برای ما اهمیت دارد، بررسی جایگاه انسان در مقابل قدرت الهی و نیز تأثیر حوادث زندگی بر رابطه ی خالق و مخلوق است. همچنین دیدگاه لامارتین و هوگو را پیرامون مرگ و جهان آخرت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

stoïcisme à travers la mort du loup d’alfred de vigny et le vieil homme et la mer d’ernest hemingway

d‟après chateaubriand, ce qui empoisonne la vie, c‟est une incertitude causée par une certitude. la certitude, c‟est bien entendu la mort qui n‟exempte personne. l‟incertitude, c‟est l‟instant où la mort assènera son coup fatal. la mort, voilà le mal absolu, car elle prive l‟homme du bien absolu qui est la vie. les vivants vieillissent, agonisent et enfin s‟éteignent. puis leurs cadavres pourri...

متن کامل

létude de labsurdité à travers les comportements des personnages principaux de "létranger " de camus et de "modiré madressé" de aalé ahmad"

در این رساله رفتارهای دو شخصیت اصلی از دو رمان فرانسوی ، بیگانه ی آلبرت کامو و رمان ایرانی " مدیر مدرسه" ی جلال آل احمد بررسی شده و دلیل پوچ گرایی آنها بیان و مقایسه شده است ، نکات مشترک و غیر مشترک آنها نیز بررسی شده است . هدف از این رساله این بوده است که آیاافکار نویسنده ی ایرانی ، آل احمد تحت تاثیر افکارالبرت کامو بوده است ؟آیا جامعه ای که این دو نویسنده در آن زندگی می کردند شبیه هم بوده است...

Gérer les premières impressions de compétence et de chaleur à travers des indices non verbaux

In the context of IMPRESSIONS project, we analyzed a corpus of human-human interactions with both discrete and continuous annotations, in order to investigate nonverbal cues associated to warmth and competence impressions. Preliminary results show an association between perceived competence variations (increase or decrease) and smile, type of gestures and some arms rest poses.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023